Brev:
Natteuro ...
26. august 2009
Alder:
5 mdr.
Natteuro ...
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet med god respons og resultat, så nu prøver jeg igen.
Jeg har en dreng på knap 5 mdr. som trives og er en glad og dejlig dreng. Han er udelukket blevet ammet, indtil for et par uger siden hvor vi langsomt har introduceret lidt grød for ham, da han begyndte på at ville spise næsten hver time natten lang. Grøden går langsomt fremad - han vil nu helst have mad fra mig, men synes da at det er lidt spændende.. Han har aldrig haft et stort søvnbehov, og sover gerne kun 1 - 1 1/2 time af gangen, hvorpå det med kun 3 lure, endnu ikke kan lade sig gøre herhjemme.
Han bliver aktiveret og stimuleret i al hans vågen tid, og er træt når han skal puttes både i løbet af dagen og om aftenen, hvor vi drosler ham ned, svøber ham, synger og ammer, og så bliver han puttet.
Vores problem ligger i at han er begyndt at bøvle utrolig meget om natten med at vågne mange gange, både med gråd, en dum ble, sult osv...
Jeg er begyndt at overveje om en evt. flaske vælling vil kunne hjælpe på det natteroderi, men væbner mig lidt mod det, fordi jeg nyder at amme.
Vil du mene at dt er sult der gør at han bøvler sådan om natten, og hvilken slags grød vil så kunne mætte ham bedre?? Lige nu laver jeg selv grøden af majsmel og dertil lidt frugtmos oveni.. er der andet som vil ligge en bedre bund for ham, og som han i hans alder må få??
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Bodil